Energieleverancier UnitedConsumers

algemeen_logo_unitedconsumers-2

UnitedConsumers is opgericht in 2000 en levert inmiddels aan 500.000 mensen energie. Deze energieleverancier heeft in 2014 een contract gesloten met ENGIE (voorheen was dit Electrabel). Dit is een van de grootste energieproductenten van Nederland en dus ook een van de grootste spelers op de Europese energiemarkt. UnitedConsumers kan grote kortingen bieden door dit contract.

Meer over UnitedConsumers

UnitedConsumers is een energieleverancier die zich profileert als consumentencollectief. Zo bieden ze bijvoorbeeld voordeel op zorgverzekeringen, autoverzekeringen, energie een telefoon abonnement en brandstof. Je kunt verschillende kortingen krijgen zoals stapelkorting, regiokorting of een modelcontract nemen. UnitedConsumers heeft als belangrijke waarden eerlijkheid en betrouwbaarheid. Daarbij probeert de energieleverancier de best mogelijke service te verlenen.

Tarieven

Bij UnitedConsumers kun je verschillende contracten afsluiten. Zo zijn er drie contracttypes die UnitedConsumers biedt. Je krijgt afhankelijk van het contracttype verschillende kortingen. De contracttypes zijn:

Stapelkorting
De looptijd van dit contract is 3 jaar. Er is hierbij geen vaste energieprijs voor gas en stroom. Je kunt bij dit contract sparen voor een korting. Bij een contract met stapelkorting krijg je een welkomstbonus en per jaar krijg je ook een vast voordeel. De korting stapelt zich dan dus als het ware op. Deze korting loopt gemiddeld op tot €340,- in drie jaar.

Regiokorting
Bij dit energiecontract heb je groene stroom voor onbepaalde tijd. Dit contract kan dus op elk gewenst moment worden opgezegd. UnitedConsumers bied je 0,5 cent korting op het leveringstarief van je regioleverancier voor onbepaalde tijd.

Modelcontract
Het modelcontract is een contract voor onbepaalde tijd. Hierbij gelden variabele energietarieven die 2 keer per jaar wijzigen. Voor het contract geldt geen opzegtermijn.

Overstappen

Wil je overstappen naar UnitedConsumers? Dit kan op de website op de aanmeldpagina of je kunt contact opnemen met de klantenservice. Na de aanmelding krijg je binnen 24 uur reactie en een bevestiging per e-mail. Daarna krijg je nog binnen een week een schriftelijke bevestiging. Je kunt dan alsnog binnen 14 dagen de aanmelding annuleren. UnitedConsumers zegt dan bij je huidige leverancier het lopende energiecontract op. Als je oude energieleverancier een opzegboete in rekening brengt dan betaalt UnitedConsumers deze voor je. Wil je overstappen naar een andere energieleverancier? UnitedConsumers brengt dan zelf geen opzegboete in rekening.

Algemene informatie

Meer informatie omtrent de betaling aan UnitedConsumers, wanneer het laag- en normaaltarief geldt, wat je moet doen als je gaat verhuizen en welke energiebronnen UnitedConsumers precies gebruikt voor hun energie vind je hieronder.

Betaling
Bij UnitedConsumers wordt het bedrag elke maand afgeschreven door middel van een automatisch incasso. Ook kun je afspreken om zelf handmatig elke maand het bedrag over te maken.
Mocht je een betalingsachterstand hebben dan krijg je een aanmaning. Het bedrag dient dan zo spoedig mogelijk overgemaakt te worden. Het beste is om dan even contact met UnitedConsumers op te nemen om de situatie te bespreken. Als het bedrag na de aanmaning nog niet is betaald binnen de daarvoor gestelde termijn wordt de vordering aan een incassobureau overgedragen. De levering van gas en stroom zal dan worden beëindigd.

Wanneer geldt het laag- en normaaltarief?
Bij UnitedConsumers kun je kiezen voor een enkeltarief of een dubbeltarief. Afhankelijk van jouw persoonlijke situatie kan namelijk een bepaald tarief voordeliger zijn. Bij het enkeltarief betaal je een vaste stroomprijs. Voor 24 uur per dag en 7 dagen per week kun dan je dus uitgaan van dit vaste tarief. Maar werk jij bijvoorbeeld fulltime en doe je juist alleen in het weekend of ‘ s avonds de was? Dan kan een dubbeltarief misschien we voordeliger zijn. Hierbij heb je in feite 2 tarieven waarbij je ’s nachts, in het weekend en op feestdagen een lager tarief betaalt en juist weer overdag op de werkdagen een hoger tarief. Het tarief wordt bepaald door de netbeheerder en geldt als volgt:

Laag tarief in Noord-Brabant en Limburg
– vanaf 21.00 tot 7.00 ’s ochtends.
– in het weekend
– op feestdagen

Hoog tarief in Noord-Brabant en Limburg
– tussen 7.00 en 21.00 op werkdagen

Laag tarief in de rest van Nederland
– vanaf 23.00 tot 7.00 ’s ochtends
– in het weekend
– op feestdagen

Hoog tarief in de rest van Nederland
– tussen 7.00 en 23.00 op werkdagen




Verhuizen
Ga je verhuizen? De stroom van UnitedConsumers kan gewoon met jou meeverhuizen naar je nieuwe adres. De adreswijziging dient dan op tijd te worden doorgegeven zodat je gelijk gebruik kan maken van gas en stroom in je nieuwe huis als je verhuist. De informatie die je doorgeeft aan UnitedConsumers is: het nieuwe adres, de verhuisdatum, de eindstand van je oude woning en de beginstand van je nieuwe woning.

Stroometiket

In de volgende tabel is te zien waar UnitedConsumers de energie precies vandaan haalt en voor hoeveel procent deze bronnen worden benut. Dit is volledig groene stroom.

Energiebronnen

Energiegebruik

Waterkracht

70%

Biomassa

20%

Wind

10%

Zon

0%

Aardgas

0%

Kolen

0%

Kern

0%

*Dit is het stroometiket over 2015

Extra diensten

De klantenservice van UnitedConsumers is elke werkdag tussen 8.00 en 21.00 uur bereikbaar en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00. Ook is UnitedConsumers bereikbaar via Facebook en Twitter. Wil je nog meer te weten komen over UnitedConsumers? Dan kun je ze ook volgen op YouTube.

Storingen

Kamp je met een storing? Dan kun je even bij de buren kijken of zij ook last hebben van een storing. Ben jij de enige met een storing? Neem dan even contact op met het nationale storingsnummer voor gas en stroom: 0800-9009. Ruik je gaslucht? Dan is het verstandig direct naar dit nummer te bellen. Meer informatie over mogelijke stroomstoringen bij jou in de buurt kun je ook vinden op de website www.gasenstroomstoringen.nl.

Contactgegevens

Om gelijk contact te kunnen opnemen met UnitedConsumers hebben wij voor jou in het volgende overzicht de contactgegevens neergezet.





 

Contactgegevens UnitedConsumers

Email

info@unitedconsumers.com

Telefoon

040 – 235 05 60

Bereikbaar

Elke werkdag tussen 8.00 en 21.00
Zaterdag tussen 9.00 en 17.00

Postadres

Luchthavenweg 20, 5657 EB Eindhoven