Greenchoice Energieleverancier

greenchoiceenergielev

Greenchoice is sinds 2001 actief op de Nederlandse energiemarkt en levert volledig groene stroom. De energie is duurzaam en dichtbij opgewekt uit zon, wind, water en biomassa. Greenchoice probeert samen met hun klanten te werken aan een schonere wereld, bestaande uit 100% groene energie.

Meer over Greenchoice

Greenchoice levert uitsluitend groene stroom en bosgecompenseerd gas. Zo stimuleren ze ook een bewuste omgang met energie. Bij Greenchoice werken nu ruim 200 werknemers. De leverancier heeft meer dan 370.000 huishoudens als klant. Greenchoice is een klein en jong bedrijf met een duurzame visie: in Nederland dient iedereen op termijn baas te worden over zijn eigen energie. Als missie heeft Greenchoice dat er 100% groene energie uit Nederland wordt gehaald.

Tarieven Greenchoice

Bij Greenchoice kun je verschillende contracten afsluiten voor volledig groene stroom. Je kunt contracten afsluiten voor 1 jaar, 3 jaar of een variabel contract. De volgende contracten kun je afsluiten bij Greenchoice:

100% Nederlands groen
Bij dit contract heb je een vast tarief voor de groene stroom en gas voor 3 jaar. De groene stroom wordt voor 35% uit Nederlandse wind opgewekt en voor 65% uit Nederlandse biomassa. Het groene gas is voor 100% bosgecompenseerd.

100% Nederlandse wind
Bij dit contract heb je voor 1 jaar een vast tarief voor de groene stroom en gas. De groene stroom wordt hierbij voor 100% opgewekt uit Nederlandse wind. Het groene gas is voor 100% bosgecompenseerd.

Kortingsgarantie
Bij het contract ‘kortingsgarantie’ heb je een variabel tarief voor de groene stroom en gas. De groene stroom wordt voor 50% opgewekt uit Nederlandse biomassa, voor 40% uit Nederlandse wind en voor 10% uit Europese wind. Het groene gas is voor 100% bosgecompenseerd.

Overstappen

Als je het contract bij Greenchoice voortijdig wilt opzeggen, brengt Greenchoice geen opzegvergoeding in rekening. Je kunt dus kosteloos het contract opzeggen, hierbij bedraagt de opzegtermijn 30 dagen. Wil je het contract opzeggen? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Greenchoice. Zij zijn te bereiken op het nummer 010-478 23 26.

Wil je overstappen naar greenchoice? Sommige energieleveranciers brengen dan een opzegboete in rekening. Omdat greenchoice zelf ook geen opzegboete in rekening brengt neemt Greenchoice ook nooit een opzegboete over.

Algemene informatie

Meer informatie over de betaling, wanneer de laag- en normaal tarieven gelden, het stroometiket en wat je moet doen bij een verhuizing vind je hieronder.

Betaling
Bij Greenchoice wordt gewerkt met automatische incasso. Het termijnbedrag wordt aan het begin van de maand automatisch geïncasseerd. Je rekening kan geblokkeerd zijn voor automatische afschrijvingen. Neem dan even contact op met de klantenservice van Greenchoice.

Bij Greenchoice kun je ook een betalingsregeling treffen. Mocht het namelijk zo zijn dat je niet in één keer betalen kunt, dan biedt Greenchoice de mogelijkheid om te betalen in een aantal maandelijkse termijnen. Je kunt alleen een betalingsregeling treffen over het saldo van de jaar- of eindnota. Dit kan niet over het termijnbedrag.

Wanneer gelden de laag- en normaal tarieven   
Op sommige momenten kun je minder betalen voor de stroom en gas dan op andere momenten. Dit is handig als je bijvoorbeeld fulltime werkt.

Noord-Brabant en Limburg
Tussen 7.00 en 21.00 op werkdagen geldt het normaaltarief
Tijdens de overige uren, in het weekend en op feestdagen geldt het laagtarief

Rest van Nederland
Tussen 7.00 en 23.00 op werkdagen geldt het normaaltarief
Tijdens de overige uren, in het weekend en op feestdagen geldt het laagtarief

Verhuizen
Als je gaat verhuizen, dan kun je dit doorgeven via jouw internetdossier. Ook kun je bellen naar 010 478 23 26 of mailen naar vragen@greenchoice.nl om de verhuizing door te geven. Greenchoice heeft het liefst dat de verhuizing twee weken van te voren wordt doorgegeven zodat het nieuwe adres voorzien is van energie wanneer je verhuist. Je kunt gewoon je contract behouden bij een verhuizing.

Stroometiket
Greenchoice wekt energie op uit volledig ‘groene’ bronnen. In de volgende tabel zijn de energiebronnen te zien die Greenchoice gebruikt en voor hoeveel procent zij van het energieverbruik zorgen.

Energiebronnen

Energieverbruik

NL Zon

0,8%

EU Zon

0,3%

NL Wind

32,4%

EU Wind

10,6%

NL Biomassa

36,2%

EU Biomassa

4,7%

EU Water

15,0%

*Stroometiket gepubliceerd in 2015

Extra diensten Greenchoice

Bij Greenchoice kun je op de website chatten met een medewerker en al je vragen stellen. Als je belt naar Greenchoice is de gemiddelde wachttijd aan de telefoon 24 seconden. Ook geven ze binnen 48 uur antwoord op e-mails.

Naast deze klantenservice biedt Greenchoice ook nog een Greenchoice app. Met deze app krijg je inzicht in jouw verbruik en kun je ook energiezaken regelen. Je kunt namelijk via de app je meterstanden doorgeven, je energieverbruik bekijken (per jaar, maand, week en dag), je maandelijkse termijnbedrag bekijken en wijzigen, je verbruik vergelijken met andere huishoudens en tot slot kun je bespaartips vanuit de app gebruiken om energie te besparen.

Storingen

Mocht je last hebben van een storing kijk dan even bij de buren of zij ook last hebben van een storing. Vaak wordt een storing binnenshuis veroorzaakt maar het kan ook zijn dat de storing buitenshuis wordt veroorzaakt. Je kunt contact opnemen met het Nationale Storingsnummer Gas en Stroom. Dit nummer is 0800-9009.

Contactgegevens Greenchoice

Wil je contact opnemen met Greenchoice? In de onderstaande tabel zie je de contactgegevens van Greenchoice.



 

Contactgegevens Greenchoice

Telefoon

010 478 23 26

Bereikbaar

Op werkdagen tussen 8.30 en 17.30
Op zaterdag tussen 8.30 en 17.00

Postadres

Antwoordnummer 20668, 3020 WB Rotterdam