Greenchoice

greenchoiceenergielev

Greenchoice is sinds 2001 actief op de Nederlandse energiemarkt en levert volledig groene stroom. De energie is duurzaam en dichtbij opgewekt uit zon, wind, water en biomassa. Greenchoice probeert samen met hun klanten te werken aan een schonere wereld, bestaande uit 100% groene energie. Tot nu toe heeft Greenchoice meer dan 2 miljoen bomen geplant en 100% van de geleverde gas gecompenseerd. Verder zijn zij ook een van de grootste bos beschermers ter wereld. 

Alle energieleveranciers vergelijken

Meer over Greenchoice

Greenchoice heeft als missie Nederland samen groener te maken. Dit doen zij niet alleen door duurzaam opgewekte stroom en bosgecompenseerd gas te leveren, maar ook door advies en hulp aan te bieden om zo energiezuinig mogelijk te leven. Daarnaast kijken zij ook naar hun eigen activiteiten en willen zij hun CO2-footprint in kaart brengen. Greenchoice heeft zelfs een duurzaamheidsverslag samengesteld waarmee zij hun missie en visie op de toekomst delen. Deze kan je lezen op de website. 

Tarieven Greenchoice

Bij Greenchoice kun je verschillende contracten afsluiten voor volledig groene stroom. Je kunt contracten afsluiten met vaste tarieven en variabel. Je kan de volgende contracten afsluiten bij Greenchoice:

Wind uit Nederland met Windvangers
Bij dit contract heb je groene stroom opgewekt door Nederlandse windmolens. Daarnaast krijg je bij het afsluiten gratis Windvangers. Greenchoice compenseert jouw gasverbruik met het planten van bomen. Je  kan kiezen om jouw maandelijks tarief 3 jaar of 5 jaar vast te zetten. 

Wind uit Nederland
Dit contract is het meest gekozen door de klanten van Greenchoice. Je ontvangt groene stroom opgewekt door Nederlandse windmolens. Daarnaast ontvang je welkomstkorting van 75 euro. Greenchoice compenseert jouw gasverbruik met het planten van bomen. Je kan kiezen om je maandelijks tarief 1 jaar, 3 jaar, 5 jaar vast te zetten of om het variabel te houden. 

Maximaal Groen
Met dit contract ontvang je groene stroom opgewekt door Nederlandse windmolens. Greenchoice compenseert jouw gasverbruik met het planten van bomen.  Verder verminder je de CO2-uitstoot met 35% door het gebruik van biogas. Je kan kiezen om je maandelijks tarief voor 1 of 3 jaar vast te zetten. 

Overstappen

Als je het contract bij Greenchoice voortijdig wilt opzeggen, brengt Greenchoice geen opzegvergoeding in rekening. Je kunt dus kosteloos het contract opzeggen, hierbij bedraagt de opzegtermijn 30 dagen. Wil je het contract opzeggen? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Greenchoice. Zij zijn te bereiken op het nummer 010-478 23 26.

Wil je overstappen naar greenchoice? Sommige energieleveranciers brengen dan een opzegboete in rekening. Omdat greenchoice zelf ook geen opzegboete in rekening brengt neemt Greenchoice ook nooit een opzegboete over.

Alle energieleveranciers vergelijken

Algemene informatie

Meer informatie over de betaling, wanneer de laag- en normaal tarieven gelden, het stroometiket en wat je moet doen bij een verhuizing vind je hieronder.

Betaling
Bij Greenchoice wordt gewerkt met automatische incasso. Het termijnbedrag wordt aan het begin van de maand automatisch geïncasseerd. Je rekening kan geblokkeerd zijn voor automatische afschrijvingen. Neem dan even contact op met de klantenservice van Greenchoice.

Bij Greenchoice kun je ook een betalingsregeling treffen. Mocht het namelijk zo zijn dat je niet in één keer betalen kunt, dan biedt Greenchoice de mogelijkheid om te betalen in een aantal maandelijkse termijnen. Je kunt alleen een betalingsregeling treffen over het saldo van de jaar- of eindnota. Dit kan niet over het termijnbedrag.

Wanneer gelden de laag- en normaal tarieven   
Op sommige momenten kun je minder betalen voor de stroom en gas dan op andere momenten. Dit is handig als je bijvoorbeeld fulltime werkt.

Noord-Brabant en Limburg
Tussen 7.00 en 21.00 op werkdagen geldt het normaaltarief
Tijdens de overige uren, in het weekend en op feestdagen geldt het laagtarief

Rest van Nederland
Tussen 7.00 en 23.00 op werkdagen geldt het normaaltarief
Tijdens de overige uren, in het weekend en op feestdagen geldt het laagtarief

Verhuizen
Als je gaat verhuizen, dan kun je dit doorgeven via jouw internet dossier. Ook kun je bellen naar 010 478 23 26 of mailen naar vragen@greenchoice.nl om de verhuizing door te geven. Greenchoice heeft het liefst dat de verhuizing twee weken van te voren wordt doorgegeven zodat het nieuwe adres voorzien is van energie wanneer je verhuist. Je kunt gewoon je contract behouden bij een verhuizing.

Stroometiket Greenchoice

Greenchoice wekt energie op uit volledig ‘groene’ bronnen. In de volgende tabel zijn de energiebronnen te zien die Greenchoice gebruikte voor hun particuliere klanten in 2018 en voor hoeveel procent zij van het energieverbruik zorgen.

Energiebronnen

Energieverbruik

NL Zon

3%

EU Zon

0%

NL Wind

89%

EU Wind

0%

NL Biomassa

8%

EU Biomassa

0%

  

Extra diensten Greenchoice

Bij Greenchoice kun je op de website chatten met een medewerker en al je vragen stellen. Als je belt naar Greenchoice is de gemiddelde wachttijd aan de telefoon 24 seconden. Ook geven ze binnen 48 uur antwoord op e-mails.

Naast deze klantenservice biedt Greenchoice ook nog een Greenchoice app. Met deze app krijg je inzicht in jouw verbruik en kun je ook energiezaken regelen. Je kunt namelijk via de app je meterstanden doorgeven, je energieverbruik bekijken (per jaar, maand, week en dag), je maandelijkse termijnbedrag bekijken en wijzigen, je verbruik vergelijken met andere huishoudens en tot slot kun je bespaartips vanuit de app gebruiken om energie te besparen.

Daarnaast kan je bij Greenchoice gebruik maken van een subsidie voor een hybride waterpomp. Hiermee kan je de woning duurzaam verwarmen, verbruik je minder gas en heb je ook minder CO2-uitstoot. Greenchoice installeert de waterpomp en helpt met het onderhoud. Als je niet weet waar je moet beginnen om je woning duurzamer te maken, kan je om een woningscan vragen van hun partner HomeQgo. Zo krijg je direct inzicht in je kosten en mogelijkheden om te besparen. Samen kan je kijken of bijvoorbeeld extra isolatie, zonnepanelen of een warmtepomp de beste optie is. 

Storingen

Mocht je last hebben van een storing kijk dan even bij de buren of zij ook last hebben van een storing. Vaak wordt een storing binnenshuis veroorzaakt maar het kan ook zijn dat de storing buitenshuis wordt veroorzaakt. Je kunt contact opnemen met het Nationale Storingsnummer Gas en Stroom. Dit nummer is 0800-9009.

Greenchoice klantenservice

Heb je vragen over de producten van Greenchoice? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Greenchoice via:

Greenchoice kunt u bereiken via telefoonnummer 010 478 23 26.

Openingstijden: Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08:30 ’s ochtends tot 17:30 uur ’s avonds. en Zaterdag van 08:30 tot 17:00

Inloggen Mijn Greenchoice

Bijgaand de link waar klanten kunnen inloggen op hun persoonlijke omgeving bij Greenchoice.

Contactgegevens Greenchoice

Wil je contact opnemen met Greenchoice? In de onderstaande tabel zie je de contactgegevens van Greenchoice.

 

Contactgegevens Greenchoice

Telefoon

010 478 23 26

Bereikbaar

Op werkdagen tussen 8.30 en 17.30
Op zaterdag tussen 8.30 en 17.00

Postadres

Antwoordnummer 20668, 3020 WB Rotterdam

Alle energieleveranciers vergelijken