Budget Energie (onderdeel van Budget Huis) zet zich in om energie en telecomdiensten zo eenvoudig mogelijk te houden voor ieder huishouden. Dit doen zij door zich af te zetten tegenover andere leveranciers: geen poespas, maar juist zo efficiënt en duidelijk mogelijk.
Doordat zij hun dienstverlening zoveel mogelijk digitaal hebben afgestemd zijn de kosten laag en de administratieve rompslomp minimaal. Dit merk je ook als je de website en producten leest; je ziet geen gelikte marketing praatjes voorbij komen of uitgebreide omschrijvingen. Ze zeggen waar het op staat.
BudgetEnergie aanbieding
Tarieven Budget Energie
Alle energie dat Budget Energie levert is duurzaam opgewekt door Nederlandse windmolens en Italiaanse zonnepanelen, maar ook uit waterkracht en biomassa. De reden waarom er veel energie uit het buitenland komt is omdat Nederland een combinatie gebruikt van groene en grijze stroom. Budget Energie vindt transparantie dan ook erg belangrijk. Onderaan de pagina kan je het stroometiket vinden. Op het gebied van producten kan je kiezen uit het onderstaande:
Variabel
De prijs die je betaalt voor de geleverde energie is gelijk aan de actuele energieprijzen op de markt. Deze contractvorm is bovendien op ieder gewenst moment opzegbaar. Indien je op zoek bent naar meer zekerheid en vastigheid in tarieven, kan je kiezen voor een eenjarig of driejarig vast contract.
1 jaar vast
Indien je kiest voor deze contractvorm, ontvang je gedurende het hele jaar tegen een vast (en vooraf berekend) tarief energie. Ten eerste biedt deze contractvorm je meer zekerheid omtrent je energiekosten voor het komende jaar. Mochten de marktprijzen zich echter gunstig ontwikkelen, dan blijf je toch hetzelfde afgesproken tarief betalen.
3 jaar vast
Een van de meest gekozen contractvormen en geschikt voor wanneer het erop lijkt dat de energieprijzen de komende jaren stijgen. Je kiest dan voor langdurige zekerheid door het maandbedrag 3 jaar vast te zetten. Op die manier ben je zeker van dat de prijsschommelingen in de energiemarkt de hoogte van je factuur niet beïnvloed.
Algemene informatie
In onderstaand overzicht vind je algemene informatie met betrekking tot wijzigingen in je energiecontract, betaling en informatie over de (dal)tarieven.
Betaling
Om alles zo eenvoudig mogelijk te houden betaalt iedere klant het maandbedrag via automatisch incasso rond de eerste dag van de maand. Wanneer je zelf de tijdstip wil kiezen om je termijnbedrag over te maken, zal Budget Energie hier extra administratiekosten in rekening brengen.
Op welke momenten gelden de laag- en normaaltarieven?
Wanneer de dal- of normale tarieven geldt is onder meer afhankelijk van de regio waarin je woont. Alleen in Limburg en Noord Brabant geldt het normale tarief elke werkdag tussen 7:00 en 21:00. In de rest van het land start het daltarief later om 23:00. Buiten deze tijden om betaal je dus het daltarief, dat betekent een laag tarief gedurende:
- De nacht;
- Het weekend;
- Bepaalde feestdagen, zoals de kerstdagen en hemelvaart.
Verhuizing
Een verhuizing brengt ook wijzigingen in je energiecontract met zich mee. Ten eerste is het van belang te controleren of het mogelijk is je energiecontract mee te verhuizen. Ook kan het zijn dat je liever overstapt naar een andere energieleverancier. De verhuizing geef je door bij de klantenservice van Budget Energie (zie onderstaande contactgegevens). De verhuizing dient in ieder geval 14 dagen voor de sleuteloverdracht te zijn doorgegeven. Noteer goed de meterstanden bij vertrek uit je oude woning en bij aankomst in de nieuwe! Deze kan je digitaal doorgeven.
Stroometiket Budget Energie
Bekijk onderstaande tabel om te zien welke bronnen Budget Energie in 2022 heeft gebruikt om energie te leveren:
Energiebronnen |
Energieverbruik |
Wind |
95,8% |
Zon |
0,1% |
Waterkracht |
4,10% |
Extra diensten Budget Energie
Budget Energie biedt nieuwe klanten een overstapservice: de energieleverancier zoekt in dat geval voor je uit tot wanneer je huidige energiecontract loopt bij je energieleverancier. Vervolgens zorg men voor een naadloze overgang tussen het nieuwe energiecontract en het eindpunt van het oude contract. Op deze manier kan je een mogelijk opzegboete voorkomen wanneer je jouw huidige energiecontahet eventueel te vroeg opzeggen van je huidige energiecontract.
Storingen
Indien je te maken krijgt met een storing, is het zaak eerst te beoordelen of deze storing mogelijk een externe oorzaak heeft. Ligt de storing aan je eigen installatie? Neem in dat geval contact op met Budget Energie. In geval het een externe storing betreft, kan je het Nationaal storingsnummer gas en stroom bellen op 0800 – 9009. Om te checken of de storing al bekend is bij je netbeheerder, kan je kijken op gasenstroomstoringen.nl.
Klacht indienen over Budget Energie?
Heb je een klacht? Dat kan via het klachtenformulier op de website van Budget energie of via een brief:
Budget Energie Klantenservice
t.a.v. Klachtencoördinator
Postbus 11950
1001 GZ, Amsterdam
U krijgt binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging van uw klacht, en binnen 15 werkdagen een definitieve reactie. Precies volgens de richtlijnen van de ACM.
Budget Energie klantenservice
Heb je vragen over de producten van Budget Energie? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Budget Energie via:
Budget Energie kunt u bereiken via telefoonnummer 020 – 20 555 55 voor particulieren of 020 – 20 555 50 voor zakelijke klanten.
Openingstijden: Maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 ’s ochtends tot 18:00 uur ’s avonds.
Inloggen bij Mijn budgetthuis
Bijgaand de link waar klanten kunnen inloggen op hun persoonlijke omgeving bij Budget Energie.Contactgegevens Budget Energie
Staat het antwoord op je vragen er niet bij of heb je een andere vraag voor Budget Energie? Via onderstaande gegevens kan je contact opnemen met deze energieleverancier.
|
Contactgegevens Budget Energie |
|
Contactformulier op website |
Telefoon |
020-205 55 555 |
Postadres |
Vijzelstraat 20, 1017 HK Amsterdam |
Openingstijden klantenservice |
8:30 tot 18:00 |