In 2002 zag Energiedirect het levenslicht. Als dochteronderneming van Essent geloven zij dat energie goedkoper en eenvoudiger moet en kan. Hun dienstverlening is zodanig ingericht dat je al je zaken gemakkelijk online kan regelen. Zo hebben ze een online platform genaamd Regelneef waarmee klanten alle aspecten van hun energieverbruik in de gaten kunnen houden. Daarnaast kan je zelfs korting krijgen bij het tanken door gebruik te maken van Tankey.
Op deze pagina lees je meer informatie over Energiedirect.nl, de verschillende energietarieven en andere extra diensten.
EnergieDirect aanbieding
Tarieven Energie Direct
Op het moment dat je de website van Energiedirect.nl bezoekt kan je gelijk berekenen wat jouw tarief zal zijn. Hiervoor hoef je alleen je postcode samen met jouw jaarlijks verbruik aan stroom en gas in te vullen. Bij Energiedirect kan je kiezen tussen een enkel tarief voor je stroom of een dubbel tarief. De tweede optie houdt in dat je een lagere prijs betaalt voor stroomverbruik in de avond en het weekeind.
Energiedirect gebruikt 100% duurzame energie opgewekt uit zonnepanelen (die je zelf kan laten plaatsen) en windenergie uit Europa. Daarnaast kan je ook gas afnemen bij Energiedirect. Hoewel dit niet duurzaam is opgewekt, is het we zo goedkoop mogelijk. Dit is dan ook gelijk de reden dat je advies kan inwinnen om je gasverbruik zo efficiënt mogelijk in te richten en kan je een offerte aanvragen om je woning beter te isoleren.
Daarnaast kan je voor de volgende contractvormen kiezen:
Flexibel
Kies je voor een flexibel contract? Dan betaal je een variabel tarief die eens per half jaar wijzigt als gevolg van de prijsontwikkelingen op de energiemarkt. Het kan zijn dat je een lager tarief gaat betalen of juist met een tariefstijging wordt geconfronteerd. Ben je op zoek naar meer zekerheid in de energie-uitgaven? Dan biedt één van de vaste energiecontracten uitkomst.
1 jaar vast
Wil je voorkomen dat het energietarief gedurende het jaar wijzigt als gevolg van prijsontwikkelingen op de energiemarkt? Dan biedt het 1 jaar vast tarief van Energiedirect uitkomst.
2 jaar vast
Het all-in tarief van 2 jaar vast biedt je nog meer zekerheid omtrent de energiekosten, onafhankelijk van de veranderingen in de energieprijzen op de markt. Tegelijkertijd is de periode van 2 jaar te overzien en biedt de nodige flexibiliteit om indien gewenst een ander contract af te sluiten of een overstap te maken.
1 jaar PSV tegoed tarief
Voor de echte fans van PSV heeft Energiedirect een voordelig energiecontract waarbij je ook nog eens toegang krijgt tot diverse extra’s en kortingen bij PSV.
Overstappen
Indien de tarieven en voorwaarden bij een andere leverancier aantrekkelijker zijn, kan je overwegen over te stappen. Bij menig energiecontract, indien deze niet flexibel van aard is, krijg je te maken met een opzegtermijn. Bij een vast contract is het ook mogelijk voor de einddatum op te zeggen: wel kan je dan met een opzegboete worden geconfronteerd. Hoe zit dat precies bij Energiedirect?
Algemene informatie
Meer informatie over betaling, dal- en normale tarieven en contractwijzigingen vind je in onderstaand overzicht.
Betaling
Maandelijks dien je de betaling:
- Via automatisch incasso te betalen of;
- Handmatig te betalen, bijvoorbeeld via iDeal.
Voor handmatige betaling, bijvoorbeeld via iDeal, gelden aanvullende administratiekosten van €3,- per factuur.
Op welke momenten gelden de laag- en normaaltarieven?
Het tijdstip waarop het dal- en normaaltarief wordt gehanteerd kan per provincie verschillen. Bij Energiedirect geldt het dag- en nachttarief op de volgende tijdstippen:
Noord Brabant en Limburg
Elke werkdag tussen 7:00 en 21:00.
Rest van het Nederland
Elke werkdag tussen 7:00 en 23:00.
Op andere tijdstippen, bijvoorbeeld in het weekend en feestdagen, betaal je het nacht(dal)tarief.
Verhuizing
Op je persoonlijke pagina ‘Mijn energiedirect’ kan je eenvoudig je verhuizing doorgeven en Energiedirect als energieleverancier aanhouden. Je dient je verhuizing minimaal 14 dagen van tevoren door te geven. Energiedirect geeft als tip met de vorige bewoner een datum van sleuteloverdracht af te spreken: zo ben je er van verzekerd dat je geen dag zonder energie komt te zitten. Ook is het belangrijk bij het verlaten van je oude woning de eindmeterstanden op te nemen en bij aankomst in de nieuwe woning de beginmeterstanden te noteren.
Stroometiket Energiedirect 2022
Energiebronnen |
Percentage energiegebruik |
Wind |
100% |
Extra diensten Energie Direct
Op het online platform ‘Mijn Energiedirect’ kan je op eenvoudige wijze je persoonlijke gegevens wijzigen, het huidige contract aanpassen, je nota’s bekijken en het termijnbedrag of de betalingswijze aanpassen. De energieleverancier is naast de klantenservice ook goed bereikbaar op social media, waaronder facebook en twitter. Ook kan je op de website uitgebreid de ervaringen en beoordelingen van andere klanten teruglezen.
Storingen
Een storing is erg vervelend. Om er voor te zorgen dat de storing zo snel mogelijk kan worden opgelost, is het zaak proberen te achterhalen waar de oorzaak van de storing ligt. Indien je de enige in de buurt bent met een storing, kan het aan je eigen energie-installatie liggen. Neem in dat geval contact op met Energiedirect. Is er in je buurt of op provinciaal/landelijk niveau een storing gaande? Dit kan je inzien op de website gasenstroomstoringen.nl. Indien de storing nog niet bekend is, bel dan het Nationaal storingsnummer gas en stroom op 0800 – 9009.
Energiedirect klantenservice
Heb je vragen over de producten van Energiedirect? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Energiedirect via:
Energiedirect kunt u bereiken via telefoonnummer 0900 – 3347328.
Openingstijden: Maandag t/m vrijdag geopend van 09:00 ’s ochtends tot 16:00 uur ’s avonds.
Inloggen Mijn Energiedirect.nl
Bijgaand de link waar klanten kunnen inloggen op hun persoonlijke omgeving bij Energiedirect.Contactgegevens EnergieDirect
Zoek je direct contact met Energiedirect om antwoord te krijgen op een specifieke vraag? Met onderstaande gegevens helpen we je op weg.
|
Contactgegevens EnergieDirect |
|
Contactformulier op website |
Telefoon |
0900 – 3347328 |
Postadres |
Postbus 1014, 3000 BA Rotterdam |
Openingstijden klantenservice |
9:00 tot 16:00 op werkdagen |