Sinds 2018 zijn Qurrent en Greenchoice een samenwerkingsverband aangegaan. Dit om een grotere impact te maken in het verduurzamen van de Nederlandse energiemarkt en om echte groene stroom te kunnen leveren aan klanten. Qurrent is opgenomen binnen Greenchoice en bestaat niet meer als eigen merk.
In 2011 is de energieleverancier Qurrent opgericht als initiatief van de stichting DOEN samen met de Natuur- en Milieufederaties en het Klimaatbureau. Door Qurrent wordt volledig groene stroom geleverd. Qurrent levert niet alleen energie maar wekt daarnaast ook nog zelf energie op. Deze energie wordt opgewekt in het windpark Hellegatsplein. Als je klant bent van Qurrent ben je ook automatisch lid van een coöperatie die weer investeert in verschillende projecten die allemaal bezig zijn met het opwekken van duurzame energie.
Alle energieleveranciers vergelijkenMeer over Qurrent
Qurrent is dus een energieleverancier die zelf groene stroom opwekt. Ze bieden meerdere manieren om zelf groene energie op te wekken en om beter om te gaan met energie. Klanten kunnen ook gratis advies krijgen over isolatie. Zelf groene energie opwekken? Qurrent helpt bij de installatie als je bijvoorbeeld zonnepanelen op je dak neemt. Wil je, zonder zonnepanelen op je dak te nemen, toch een aandeel hebben in de groene energie? Dan kun je bijvoorbeeld ook een deel van een windmolen kopen die Qurrent heeft in een van zijn parken.
Algemene informatie
Lees hieronder meer informatie over hoe je bij Qurrent kunt betalen, op welke moment de laag- en normaaltarieven gelden, wat je kunt doen bij een verhuizing en bekijk in het stroometiket welke energiebronnen Qurrent precies gebruikt.
Betaling
Het tarief wordt bepaald aan de hand van geldende tarieven maar ook aan de hand van jouw historische verbruik. Als blijkt dat je in het verlegen wel eens betalingsachterstanden hebt gehad wordt er door Qurrent gevraagd om borg te betalen. Mocht je veel energie op jaarbasis verbruiken dan kan er ook om een borg gevraagd worden.
Op welke momenten gelden de laag- en normaaltarieven?
Bij variabele tarieven kunnen verschillende tarieven gedurende de dag gelden. Dit is een laag of een normaaltarief. Tijden waarin deze tarieven gelden worden door de netbeheerder vastgesteld. Deze tijden worden ook wel dal- of laaguren genoemd en piek- of normaal uren. De uren zijn als volgt:
Dal-of laaguren
23:00 tot 7:00, weekenden en feestdagen
In Noord-Brabant en Limburg begint het daltarief al om 21:00
Piek- of normaaluren
7:00 tot 23:00 gedurende werkdagen
In Noord-Brabant en Limburg eindigt het dus al om 21:00
Verhuizing
Het contract wat je hebt en de energie die je dus krijgt, kan meeverhuizen naar jouw nieuwe adres. Hiervoor moet je het verhuisformulier invullen wat op website staat onder Mijn Energie. Qurrent hoort graag mimimaal een week voordat je gaat verhuizen dat je gaat verhuizen en of je in je nieuwe woning stroom en/of gas nodig hebt. Het nieuwe maandbedrag zal dan worden overlegd. Dit bedrag gaat waarschijnlijk wel afwijken van het maandbedrag dat je nu betaalt.
Stroom etiket Qurrent
Bij Qurrent wordt de energie volledig opgewekt uit windenergie. Dit is dan ook te zien in het volgende stroometiket.
Energiebronnen |
Energieverbruik |
Wind |
100% |
Extra diensten Qurrent
De klantenservice van Qurrent kan je elke werkdag bereiken tussen 8.30 en 17.30, maar ook op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Ook kun je vragen stellen aan Qurrent via Twitter en Facebook. Daarnaast biedt Qurrent nog een vriendenkorting. Als jij de groene energie aanbeveelt via Qurrent vriendenkorting aan familie, vrienden of bekenden en diegene via jou dan naar Qurrent overstapt, krijg je €25,- van Qurrent.
Storingen
Het kan voorkomen dat er ineens een storing plaatsvindt. Een stroomstoring kan verschillende oorzaken hebben. Mocht er bij jou een storing optreden kijk dan eerst even in de meterkast. Misschien kun je dan al de storing zelf oplossen. Als het probleem hier niet ligt, kun je even kijken of de storing zich ook voortdoet bij andere huishoudens in de buurt. Je kunt dan bellen naar het Nationale Storingsnummer voor Gas en Stroom, 0800-9009. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.
Qurrent / Greenchoice klantenservice
Heb je vragen over de producten van Qurrent? Dan kan je contact opnemen met de klantenservice van Qurrent via:
Qurrent kunt u bereiken via telefoonnummer 010 478 23 26 (Greenchoice).
Openingstijden: Maandag t/m vrijdag bereikbaar van 08:00 ’s ochtends tot 17:30 uur ’s avonds.
Inloggen Mijn Qurrent
Bijgaand de link waar klanten kunnen inloggen op hun persoonlijke omgeving bij Qurrent.Contactgegevens
Wil je gelijk contact opnemen met Qurrent? Dat kan met een van de onderstaande contactgegevens.
|
Contactgegevens Qurrent |
Telefoon: |
088 777 1200 |
Bereikbaarheid: |
Ma t/m vrij van 8.30 t/m 17.30 |
Post- en bezoekadres |
Willem Fenengastraat 23, 1096 BL Amsterdam |