E.ON Energieleverancier

eon_energielev

Het elektriciteitsbedrijf Zuid-Holland (EZH) is in 2000 opgekocht door het bedrijf E.ON. AG. Nu werken er ongeveer 900 medewerkers bij E.ON Benelux. Het bedrijf is tegenwoordig actief op de energiemarkt in verschillende landen: Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Rusland, Scandinavië en Spanje.

Meer over E.ON

E.ON heeft als doel om voor 2030 de C02-uitstoot met minstens 50% te verminderen. E.ON richt zich op een mix van energie. Ze willen betrouwbare, betaalbare en duurzame energie tot stand laten komen door duurzame opwekkingsmethodes. E.ON streeft naar een interactieve relatie met zijn klanten. De nieuwe strategie van E.ON is helemaal gericht op customer centricity. Er komt bij het bedrijf een splitsing tussen activiteiten die zijn gericht op handel in energie en conventionele energie en daarnaast de activiteiten die gericht zijn op de verkoop en service aan klanten.

E.ON is eigenaar van zes kolen- en gasgestookte elektriciteitscentrales. Daarnaast besteedt E.ON ook veel aandacht aan corporate responsibility en voldoen wat dat betreft aan de daarvoor geldende internationale normen. De komende decennia wil E.ON fors investeren in duurzame energie. Veel aandacht wordt er al besteed aan technologische innovatie.

Tarieven E.ON

Bij E.ON kun je verschillende contracten afsluiten. Bij al deze contracten krijg je volledig groene stroom. Je hebt de keuze uit vier verschillende contracten. Deze contracten zijn voor 1 jaar dan wel 3 jaar af te sluiten of het betreft een flexibel contract. De tarieven bij het flexibel contract kunnen twee keer per jaar worden aangepast op basis van marktprijzen.

3 Jaar CombiDeal
Bij dit contract heb je 3 jaar lang groene stroom tegen een vaste prijs. Daarnaast krijg je ook de EnergieAssistent. Dit is een slimme thermostaat die jou inzicht geeft in wat je verbruikt en wat hiervan de kosten zijn. Je krijgt dan persoonlijke tips over hoe je kunt besparen.

Wind Energie 1 jaar

Bij een Wind Energie 1 jaar contract heb je een korte looptijd van 1 jaar. Hierbij heb je ook een vast tarief en volledig groene stroom.

Wind Energie 3 Jaar
Wind Energie 3 Jaar biedt een contract van 3 jaar waarbij je tegen een vast tarief gedurende deze drie jaar groene stroom krijgt.

Flexibel
Een flexibel contract kun je altijd afsluiten. Bij dit contract heb je de mogelijkheid om het contract altijd op te zeggen. Bovendien is de prijs van de energie afhankelijk van de marktontwikkelingen.

Overstappen

Als je wilt overstappen naar E.ON maar het contract bij je huidige leverancier is nog niet afgelopen, dan betaalt E.ON de opzegvergoeding. Deze ‘opzegboete’ betaalt E.ON tot maximaal €350,-. Een uitzondering hierop is dat wanneer je via een vergelijkingssite overstapt de boete niet vergoed wordt. Dit omdat er dan al vaak een welkomstpremie ontvangen wordt. Als je via de OverstapDeal overstapt of via een veiling dan worden de overstapkosten ook niet vergoed.

Als je vanuit E.ON wilt overstappen naar een andere energieleverancier dan brengt E.ON een opzegvergoeding in rekening. De hoeveelheid van deze vergoeding hangt af van hoe lang het contract nog loopt en welk product je afneemt:

– 1 tot 18 maanden: €50,- per overeenkomst
– 18 tot 24 maanden: €75,- per overeenkomst
– 24 tot 30 maanden: €100,- per overeenkomst
– meer dan 30 maanden: €125,- per overeenkomst



Algemene informatie

Hieronder vind je meer informatie over de betaling bij E.ON, de laag- en normaaltarieven en welke mogelijkheden E.ON biedt als je gaat verhuizen en wat je dan moet doen.

Betaling
Bij E.ON kun je op twee manieren betalen. Je kunt kiezen voor de automatische incasso of betaling via acceptgiro. Wanneer je er voor kiest om automatisch te betalen krijg je elke maand dat je betaalt via een automatische incasso korting. Hiervoor moet je E.ON machtigen dat ze het termijnbedrag automatisch van je rekening mogen afschrijven. Via Mijn E.ON kun je dit aangeven.

Als er niet op tijd betaald wordt dan start E.ON een incassotraject. E.ON stopt in het uiterste geval met levering van gas en elektriciteit. Als je de rekening niet in één keer kan betalen kan E.ON een regeling treffen. Het bedrag kan dan in delen betaald worden.

Op welke momenten gelden de laag- en normaaltarieven?
De energiekosten kun je bij E.ON afrekenen tegen een enkeltarief maar ook tegen een normaal- en daltarief. Bij een normaal- en daltarief betaal je tijdens daluren een lagere prijs per kWh. Dit is ’s nachts, in het weekend en tijdens de nationale feestdagen. Je betaalt een hoger tarief op werkdagen tussen 7.00 uur en 23.00 uur. De daluren gaan in sommige delen van Nederland al om 21.00 in.

Verhuizing
Als je gaat verhuizen kun je dit direct doorgeven via Mijn E.ON. Je kunt elk uur van de dag aangeven wanneer de verhuizing plaatsvindt en wat je wilt doen met de contracten. Je kunt het contract gewoon meenemen maar er wordt wel een nieuw termijnbedrag vastgesteld. E.ON rekent geen verhuiskosten. Een verhuizing dien je 45 dagen voor de verhuizing door te geven. De verhuisdatum moet dan definitief zijn want deze kan niet meer gewijzigd worden als deze eenmaal is verwerkt.

Stroometiket
De energie van E.ON wordt volledig opgewekt uit verschillende bronnen. In de tabel kun je zien hoe dit verdeeld is.

Energiebronnen

Energieverbruik

Wind

73,3%

Zonne-energie

0,0%

Waterkracht

21,5%

Biomassa

5,2%

*Stroometiket van 2015

Extra diensten E.ON

Online kun je gemakkelijk contact opnemen met E.ON. Door middel van een chat maar ook via social media kun je alle vragen stellen. Bij de EnergieAssistent van E.ON hoort een app. Met deze app kun je continu inzicht hebben in wat jouw energieverbruik is. Je hebt volledige controle over alle apparaten binnen en buitenshuis.

Storingen

Mocht er een storing zijn dan kan je gratis naar het nationale storingsnummer voor gas en stroom bellen: 0800-9009. Ook kun je contact opnemen met je netbeheerder. De oorzaken van storingen kunnen zowel binnenshuis als buitenshuis liggen. Meestal liggen de oorzaken binnenshuis. Zelf kun je dan eenvoudig de storing verhelpen. Als er een stop is doorgeslagen kun je deze vervangen. Als de hele woning zonder stroom zit moet je de aardlekschakelaar controleren. Het is verstandig om verdachte apparaten dan uit te schakelen en de aardlekschakelaar weer aan te zetten. Daarna kun je de apparaten één voor één weer aanzetten. Als dan de aardlekschakelaar weer afslaat bij het inschakelen van een apparaat dan weet je waar de storingsbron zit.



Contactgegevens E.ON

 

Contactgegevens E.ON

Telefoon

0900 – 0601

Postadres

Postbus 2402, 5600 CK Eindhoven

Openingstijden klantenservice

Van 8.00 t/m 17.30 op werkdagen